רכישת דירה בתמ"א 38

בשנים האחרונות אנו עדים לתנופת בנייה בערים רבות בארץ, כחלק מהתחדשות עירונית ופרויקטים של רכישת דירה בתמ"א 38 ואחרים. תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בהתאם לתקנים המחייבים. התוכנית פורסמה בשנת 2005 על ידי הממשלה והיא מכילה הסדרים כלכליים ותכנוניים נרחבים. על מנת לתת תמריץ לביצוע החיזוק מוענקות בה זכויות בנייה נוספות. במשך הזמן נכנסו תיקונים בתוכנית המרחיבים זכויות הבנייה ואת אפשרויות התכנון, כך שאפשר להרוס מבנה קיים ותחתיו לבנות בניין חדש, בכפוף לעמידה בתקן.

קניית דירת קבלן בתמ"א 38

חוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה), תשס"ח – 2008 נחקק על מנת לאפשר רכישת דירה בתמ"א 38 או קניית דירת קבלן בתמ"א 38 לבעלי דירות הרוצים לממש את זכויותיהם. התוכנית קובעת שביצוע העבודות מצריך הסכמה מראש של כל בעלי הדירות. אולם, החוק מאפשר במקרים המתאימים לבעלי הדירות שרוצים להוציא לפועל את התוכנית, את האפשרות לפנות בתביעה משפטית למפקח על המקרקעין נגד אלה שמתנגדים לה. למפקח מוקנית הסמכות מכוח החוק, לאשר את ביצוע החיזוק על פי תוכנית תמ"א 38 למרות שלא הושגה הסכמה גורפת של כל הדיירים בבית המשותף.

תביעות לפירוק שיתוף במקרקעין

לקבלת סיוע משפטי במקרים של תביעות לפירוק שיתוף במקרקעין ובפרויקטים דוגמת רכישת דירה בתמ"א 38 יש חשיבות מכרעת בהצלחת הפרויקט, שמירה על זכויות בעלי הדירות בבניין ועוד. במסגרת תפקידו, אחראי עורך הדין ללוות את העסקה מהפן המשפטי לכל אורכה. זאת, משלב ניהול משא ומתן עם היזם או הקבלן, עריכת חוזה משפטי מסחרי חתום על ידי הצדדים, פיקוח על התכנון והבנייה ועד השלב הסופי של הרישום.

צוות משרד עו"ד מיכאל שטרית מתמחה בליווי וייצוג של תביעות לפירוק שיתוף במקרקעין וכן פרויקטים רבים בכל רחבי הארץ בהם רכישת דירה בתמ"א 38. עורכי דין דמי מפתח ודיני מקרקעין מנוסים ואיכותיים מלווים ומפקחים על הפרויקט לרבות ניהול משא ומתן, עריכה וחתימה על הסכם משפטי מחייב, רישום צו הבית המשותף או תיקונו ועוד.

עורכי דין דמי מפתח

משרד עו"ד מיכאל שטרית, הנו משרד עורכי דין דמי מפתח מקצועי ומנוסה המלווה לקוחות רבים בעסקאות מקרקעין מסחריות, נדל"ן למגורים, רכישת דירה בתמ"א 38, קניית דירת קבלן בתמ"א 38, הליכי הפקעות ועוד. כל זאת, תוך שימת דגש רב על מקצועיות, מצוינות, זמינות, תכליתיות, אסרטיביות ומיקוד הלקוח.